Türkiye yüzyılı maarif modeli: Yeni eğitim müfredatının ayrıntıları açıklandı…

Türkiye yüzyılı maarif modeli: Yeni eğitim müfredatının ayrıntıları açıklandı…

Millî Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında ana sınıfı, 1., 5. ve 9. sınıflarda uygulanacak olan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında, yeni müfredatın usul ve esaslarını belirledi.

Bu kapsamda, tüm illere gönderilen resmi yazıda, eğitim süreçlerinin nasıl düzenleneceği, öğretim ortamlarının nasıl yapılandırılacağı ve ölçme değerlendirme kriterlerinin neler olacağına dair ayrıntılar sunuldu.

Türkiye yüzyılı maarif modeli nedir?

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencilere kapsamlı bir gelişim sunmayı amaçlayan yenilikçi bir eğitim anlayışıdır. Bu model, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini desteklemeyi hedefliyor. Eğitim sürecinde, öğrencilerin daha aktif rol alması sağlanarak, her bir gelişim alanına yönelik özel bir müfredat oluşturulmuş durumda.

Müfredatın uygulanmasında önemli noktalar

Yeni müfredatın uygulama süreci, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin belirlediği öğrenci profilini merkez alarak planlanacak. Öğretmenler, ders kitaplarını etkili bir şekilde kullanabilmeleri için detaylı kılavuzlara erişebilecek. Ayrıca, öğretmenler düzenli olarak “tymm.meb.gov.tr” adresini takip ederek, modelle ilgili güncellemeleri ve örnekleri görebilecekler.

Yeni modelde, okul öncesinden başlayarak tüm eğitim kademelerinde yıllık ve aylık planlamalar yapılacak. Bu planlamalar, öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve gelişim düzeylerine göre düzenlenecek. Öğretmenler, öğrenci katılımını teşvik eden ve sürdürülebilir etkinlikler içeren planlar hazırlayacaklar. Öğrenme ortamları ise, öğrenci profiline uygun olarak tasarlanacak ve teknolojik araçlarla donatılacak.

Dijital teknolojilerin etkin kullanımı bu modelin merkezinde yer alacak. Okullarda mevcut teknolojik imkânlar doğrultusunda dijital araçlar kullanılacak ve okul dışı öğrenme ortamlarından da faydalanılacak. Ölçme ve değerlendirme süreçleri ise, öğrencilerin bireysel gelişimlerine odaklanarak, biçimlendirici ölçme yöntemleri ile yürütülecek. Öğrencilerin yeteneklerine uygun ölçme araçları kullanılacak ve bireysel farklılıklar dikkate alınacak.

Yeni müfredat, okul dışı öğrenme fırsatlarını da artırmayı hedefliyor. Öğrenciler, müzeler, bilim merkezleri ve sosyal sorumluluk projeleri gibi dış mekanlarda eğitim alacaklar. Bu projeler, öğrencilerin topluma katkı sağlamalarını teşvik edecek ve bireysel yeteneklerini geliştirecek.

Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile eğitimi daha kapsayıcı, öğrenci merkezli ve modern teknolojilere dayalı bir hale getirmeyi planlıyor. Bu yeni modelin başarılı bir şekilde uygulanması için geniş bir paydaş kitlesiyle iş birliği yapılacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI:

Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mebpersonelleri.com İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.