Resmi Gazete'de yayımlandı: Milli Eğitim Bakanlığı'ndan Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği'nde önemli değişiklikler!
Milli Eğitim Bakanlığı, 18 Mayıs 2012 tarihli ve 28296 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliğinde köklü değişiklikler yaptı. 14 Haziran 2024 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan bu yeni düzenlemelerle, özel eğitim kurumlarının faaliyetleri ve işleyişi önemli ölçüde yeniden şekillendirildi.
MEB'in Yayımladığı Yönetmelik Maddeleri
1. Yönetmelik Dayanakları Güncellendi
Yönetmeliğin dayandığı kanunlar ve kararnameler güncellenerek, 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu gibi mevzuatlar dikkate alındı.
2. Tanımlarda Değişiklikler
Bazı terimler güncellenerek, destek eğitim programlarının tanımları genişletildi ve "engelli" terimi bazı maddelerden çıkarıldı.
3. Kurum Açılış ve Kapanış Şartları Netleştirildi
Özel eğitim okulları ve rehabilitasyon merkezlerinin açılış ve kapanış süreçleri yeniden düzenlendi. Yeni kurumlar, ihtiyaç tespiti yapılarak açılacak.
4. Eğitim Personelinin Görev ve Sorumlulukları
Eğitim personelinin görev tanımları detaylandırıldı. Rehber öğretmenler, psikolojik danışmanlar, uzman öğreticiler gibi personelin görevleri ve sorumlulukları belirlendi.
5. Kayıt ve Ücret Politikaları Yenilendi
Kayıt işlemleri ve ücretlendirme politikaları güncellenerek, kayıtların Özel Eğitim Modülü üzerinden yapılması zorunlu hale getirildi.
6. Dijital Eğitim Materyallerinin Kullanımı
Destek eğitim programlarında dijital eğitim materyallerinin kullanımı teşvik edildi.
7. Rehabilitasyon Programlarının İçeriği Genişletildi
Rehabilitasyon merkezlerinde uygulanan programların içeriği genişletildi ve daha kapsamlı hale getirildi.
8. Aile Katılımı ve Eğitimi Zorunlu Hale Geldi
Ailelerin eğitim süreçlerine aktif katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve katılımı zorunlu hale getirildi.
9. Kurum Denetim ve Değerlendirme Süreçleri
Kurumların denetim ve değerlendirme süreçleri sıkılaştırılarak, düzenli denetimlerle kurumların belirlenen standartlara uygun faaliyet göstermesi sağlanacak.
10. Öğrenci Değerlendirme ve İzleme Sistemleri
Öğrencilerin eğitim süreçlerinin etkin bir şekilde izlenmesi ve değerlendirilmesi için yeni sistemler oluşturulacak.
11. Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi
Eğitim ortamlarının, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun şekilde düzenlenmesi zorunlu hale getirildi.
12. Yenilikçi Yaklaşımlar ve Teknolojiler
Yönetmelik, özel eğitimde yenilikçi yaklaşımların ve teknolojilerin kullanımını teşvik ediyor.
13. İzin ve Ruhsatlandırma Süreçleri
Özel eğitim kurumlarının izin ve ruhsatlandırma süreçleri daha titiz ve ayrıntılı şekilde düzenlendi.
14. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP)
Her birey için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları hazırlanması zorunlu hale getirildi.
15. Öğrenci Hakları ve Koruma Tedbirleri
Öğrencilerin haklarını koruma altına alarak eşit ve adil eğitim almalarını sağlamak için gerekli tedbirler alındı.
16. Eğitim Programlarının Güncellenmesi
Eğitim programlarının düzenli olarak gözden geçirilmesi ve güncellenmesi sağlanacak.
Düzenlemenin Amacı
Bu düzenlemelerle, özel eğitim kurumlarının işleyişi daha düzenli hale getirilerek, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim süreçlerinin iyileştirilmesi hedefleniyor. Eğitimciler, veliler ve tüm ilgililerin bu değişikliklere uyum sağlamaları önemlidir.
Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mebpersonelleri.com İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.