Bazı öğrenciler, sınıfa hiç gelmeden, ödev yapmadan ve kurallara uymadan sınıf geçebiliyor. Peki, bu durum nasıl mümkün oluyor?
MEB, ortaokul ve lise düzeyindeki öğrenciler için çeşitli düzenlemeler yaptı. Bu kapsamda, devamsızlık ve başarısızlık raporları doğrultusunda önlemler alındı. Ancak bu tedbirlerin yalnızca ortaokul ve lise düzeyindeki öğrenciler için geçerli olduğu dikkat çekiyor.
İlkokulda farklı uygulamalar
İlkokul öğrencileri için durum oldukça farklı. Bu öğrenciler, sürekli devamsızlık yapsalar bile sınıf tekrarı gibi bir durumla karşılaşmıyorlar. Ayrıca, ilkokulda başarı puanıyla değerlendirilmeleri de mümkün değil. Veli talebi doğrultusunda bir kez sınıfta bırakma uygulaması bulunsa da bu, öğrencinin eğitim süreci boyunca yalnızca bir kez gerçekleşebiliyor.
Sonuçlar ve sorunlar
Bu durum, ilkokuldan ortaokula geçiş yapan bazı öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin oldukça düşük olmasına yol açıyor. Bu öğrenciler, ortaokulda sınıf tekrarı yapmadıklarında, eğitim sisteminin dışına çıkma riski ile karşı karşıya kalıyorlar. Uzmanlar, bu durumun uzun vadede öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceği konusunda uyarıyor.
Eğitimdeki bu sorunların çözülmesi, daha sistematik bir yaklaşım gerektiriyor. Öğrencilerin sadece devamlılık değil, aynı zamanda akademik başarılarının da ölçülmesi şart. MEB’in alacağı yeni tedbirler ve düzenlemeler, öğrencilerin eğitim hayatını daha sağlam temellere oturtmalı. Eğitim sisteminin geleceği, bu gibi kritik kararların hayata geçirilmesine bağlı.