Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamındaki öğretim programı değişiklikleri, her alanın zümre öğretmenleri tarafından değerlendirilmek üzere tasarlanmış bir form ile analiz ediliyor. Bu formlar, eğitimdeki yeniliklerin etkililiğini ölçmek ve iyileştirme önerileri sunmak amacıyla kullanılıyor.
Yeni müfredatın başarıyla uygulanabilmesi için zümre öğretmenlerinin katkıları oldukça önemli. Her alanın zümre öğretmenleri, öğretim programı değişikliklerini detaylı bir şekilde inceleyerek Ek-2 formunu dolduracak. Bu değerlendirme süreci, öğretmenlerin deneyim ve görüşlerine dayanarak eğitimde kaliteyi artırmayı hedefliyor.
Ek-2 formu, 28 Haziran 2024 tarihine kadar zümre başkanının koordinasyonunda tamamlanmalı ve veri.meb.gov.tr adresine işlenmelidir. Bu süreç, öğretmenlerin yeni müfredatı nasıl uyguladıklarını ve bu değişikliklerin öğrenci başarısına olan etkilerini analiz etmeyi amaçlıyor.
Öne çıkan değerlendirme kriterleri
Yeni müfredatın değerlendirilmesi sırasında dikkate alınacak başlıca kriterler şunlardır:
- Program Felsefesi: Matematik öğretim programının altında yatan felsefi yaklaşımlar ve bunların eğitimdeki yeri.
- Ünite ve Öğrenme Alanları: Ünite ve öğrenme alanlarının sıralaması, içerik değişiklikleri ve bu değişikliklerin öğrencilere olan katkıları.
- İçerik Değişiklikleri: Önceki programa göre eklenen veya çıkarılan içerikler ve bu değişikliklerin öğretim sürecine etkisi.
- Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin başarılarının nasıl değerlendirileceği ve ölçme yöntemlerindeki yenilikler.
Öğretmenler, her bir başlık altında kendi değerlendirmelerini ve gözlemlerini paylaşarak, yeni müfredatın güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyacaklar. Bu analizler, eğitim politikalarının geliştirilmesine ve öğrenci başarısının artırılmasına katkı sağlayacak.