Eğitim kurumlarına yönetici seçimi için yapılacak sınav, öğretmenlerin kariyer hedeflerini belirleyecek. Öğretmenler, bu sınavı başarıyla geçtikten sonra mülakat sürecine girecek. Sınav ve mülakat sonuçları, atama puanlarını oluşturacak. Bu süreç, eğitimdeki yönetim kalitesini artırmayı amaçlasa da, öğretmenler için bir son şans niteliği taşıyor.
Yönetici olmanın yeni koşulları
2025 yılından itibaren, öğretmenlerin müdür veya müdür yardımcısı olabilmeleri için yeni düzenlemelere tabi olacakları belirtiliyor. 2021 yılında yürürlüğe giren Öğretmenlik Meslek Kanunu çerçevesinde, öğretmenlerin eğitim alması gereken öğretmen akademileri henüz kurulmamış durumda. Bu durum, öğretmenlerin yöneticilik kariyerlerine yönelik planlarını etkilemekte.
Gelecek vizyonu: öğretmen akademileri
Yeni yönetmelik ile birlikte, öğretmen akademilerinin 2026 yılından itibaren faaliyete geçmesi bekleniyor. Bu akademiler, öğretmenlerin müdürlük gibi yöneticilik pozisyonlarına hazırlanmasında kritik bir rol oynayacak. Ancak, mevcut şartlarda bu akademilerin kurulması gecikirse, öğretmenlerin yönetici olabilme hayalleri daha da zorlaşacak.
MEB'in yeni düzenlemeleri, öğretmenlerin yöneticilik kariyerleri için ciddi bir dönüm noktası oluşturuyor. Yönetici seçim sürecinin karmaşıklığı ve öğretmen akademilerinin gecikmeli kurulması, öğretmenlerin kariyer hedeflerini sorgulamalarına neden oluyor. Eğitimde yönetim kalitesinin artırılması amacıyla atılan bu adımlar, öğretmenlerin gelecekteki yöneticilik fırsatlarını nasıl etkileyecek, merakla bekleniyor.