Son 10 yılın en düşük atama sayısının bu yıl yapılması ve Eylül ayına yetişmeme durumu, öğretmen adayları ve eğitim sektöründe çalışanlar için ciddi bir hayal kırıklığı oluşturmuş.
Bu yıl sadece 20.000 öğretmen alımı yapılması, özellikle önceki yıllarla kıyaslandığında belirgin bir düşüşü işaret ediyor. 2014 yılında 50.000 öğretmen atanmışken, bu yılki rakamın bu kadar düşük olması, kamu sektöründeki tasarruf önlemlerinin bir yansıması olarak değerlendiriliyor. Ayrıca 2023 yılında yapılan 44.573 öğretmen alımı ile kıyaslandığında, bu yılki sayı oldukça düşük kalıyor.
Atama sürecindeki gecikmeler de ek bir sorun olarak öne çıkıyor. Mülakat sonuçlarının geç açıklanması, güvenlik soruşturmaları ve arşiv araştırmalarının zaman alması gibi sebepler, öğretmenlerin eğitim faaliyetlerine başlamasını Eylül ayında zorlaştırıyor. Bu durum, özellikle öğretmen adaylarının ve eğitim kurumlarının planlamalarını olumsuz etkileyebilir.
Bu tür gelişmelerin eğitim sisteminin işleyişi üzerindeki etkilerini, öğretmen adaylarının ve mevcut öğretmenlerin moralini, ve uzun vadede eğitim kalitesini nasıl etkileyeceğini zaman gösterecek. Bu süreçte, öğretmen adaylarının ve eğitim yöneticilerinin, gelişmeleri dikkatle takip etmeleri ve olası aksaklıklar için alternatif çözümler geliştirmeleri önem taşıyor.