Öğretmenlere verilen başarı belgesi: Ödüllendirilmeleri adil mi?

Eğitim Gücü Sen Denizli Şubesi, eğitim ve eğitim çalışanlarının Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından verilen başarı belgesi ve ödüllere yönelik değerlendirme değerlendirmeleri için bir anket gerçekleştirildi. Denizli İl Başkanı Osman Dağlı, anket sonuçlarıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

Osman Dağlı, Millî Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenleri ve diğer eğitim alanlarındaki belge veya maaş ile ödüllere yönelik yönergelere dikkat ederek, bu kullanma amacından saptığını belirtti. Ankete katılan 300 öğretmenin özet olarak yayınlanması

  1. Başarı Belgesi veya ödül almak sizi çalışmaya karşı motive eder mi?
    • %75,8 EVET
    • %24,2 HAYIR
  2. Başarı Belgesi veya ödül verilecek isimlerle nasıl belirleniyor?
    • Okuldaki sayısına göre: %15,3
    • Okul müdürünün yakınlık performansına göre: %68,3
    • Üst makamlardaki bilgiye göre: %67,5
    • Sendikasına göre: %66,3
    • Yönergede belirtilen şartlara göre taşımaya göre: %7,7
  3. Başarı Belgesi veya aday alan kişinin belirlenmesi düşüncesi adil olarak yapılıyor mu?
    • %97 HAYIR
    • %3 EVET
  4. Başarı Belgesi veya Ödül verilecek kişiler hangi seçeneklerden öne çıkmalıdır?
    • Görevini yerine getirmesi gibi yerine getirmesi: %87,6
    • Proje, etkinlik vb. ayrıntıların yer alması: %66,1
    • Sosyal sorumluluk çalışmaları yapma: %58,7
  5. Gelecek Başarı belgesi veya ödülün kimin vereceği kararında adaletli davranılacağı konusunda ümitli misiniz?
    • %90,9 HAYIR
    • %9,1 EVET

Eğitimcilerin motivasyonu ve adalet algısı

Anket sonuçları, eğitim çalışanlarının %75'inin başarı belgesi veya ödül almanın motivasyonlarını artıracağına inandığını gösteriyor. Ancak, fiyatların belirlenmesinde adaletli bir sürecin izlenmediği yönünde görüşler de dikkat çekmiyor. Özellikle ödüllerin, okul müdürlerine yakınlık, üst makamlarda onay ve sendikanın üyelerine göre işaretlerin öne çıktığı belirtildi.

Nisan ayı Tebliğler Dergisi'nde yayınlanan ödül alan personel listesi tablosu, ödüllerin dairenin idarecilerine, diğer grupların ise öğretmenlere verildiği görülmektedir. Bu durum, parametreler arasında uygunluk durumunu zedelemekte ve geleceğe yönelik umutları azaltmaktadır.

Soru

Cevap Oranı (%)

Başarı belgesi veya ödül almak motivasyonu sağlar mı?

EVET: %75,8, HAYIR: %24,2

Ödül verilecek isimlerle nasıl belirleniyor?

Çalışmalarına göre: %15,3

Müdüre yakınlık: %68,3

Üst makamlarda tanınmayan: %67,5

Sendikasına göre: %66,3

Yönerge şartları: %7,7

Ödül belirleme adil mi?

HAYIR: %97, EVET: %3

Ödül belirlemede hangi süreler öne çıkmalı?

Görevini yerine getirme: %87,6

Proje/etkinlik çalışmaları: %66,1

Sosyal sorumluluk: %58,7

Gelecekte adaletli davranılacağı konusunda ümitli misiniz?

HAYIR: %90,9, EVET: %9,1

Eğitim Gücü Sen, bu anket sonuçlarıyla eğitim çalışanlarının sesli olarak duyurmayı amaçladığı ve adil bir ödüllendirme sistemi için çağrıda bulunmaktadır. Eğitim çalışanlarının motivasyonunu artırmayı ve standardını pekiştirmek için gerekli düzenlemeleri yapmayı önemsemektedir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI:

Yorum yazarak topluluk şartlarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mebpersonelleri.com İnternet Sitesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Öğretmen Haberleri